Mănânci pe fond nervos? 6 soluții eficiente pentru a te vindeca de mâncatul în exces

Mănânci pe fond nervos? 6 soluții eficiente pentru a te vindeca de mâncatul în exces colaj KanKan.md, Foto: Instagram

Într-o lume în care avem parte zilnic de situații stresante, iar vacanțele sunt doar de două ori pe an, de multe ori căutam să scăpăm de disconfortul psihic cautând soluții în frigider sau în dulapul din bucătărie. Problema, însă, este că mâncarea nu ne oferă decât o plăcere de moment, urmată de multe momente de regret.

Dacă te recunoști în descrierea de mai sus, s-ar putea să suferi de o afecțiune alimentară modernă, numită mâncatul pe fond emoțional sau mâncatul compulsiv. Iată câteva soluții propuse de perfecte.ro, pentru a te ”vindeca” de acest obicei prost.

1. Mestecă foarte bine și respiră corect
Când ești calmă și relaxată, sistemul nervos transmite mai bine informații de la creier la stomac. Astfel, în loc să treci de la starea de foame direct la cea de suprasaturație, vei ajunge să experimentezi o nouă senzație: cea de sațietate.

2. Savurează-ți mâncarea
Indiferent dacă mănânci ceva foarte sănătos sau un dulce interzis, bucură-te pe deplin. Suntem programați genetic să căutam plăcerea, așa că dacă ești gurmanda, nu e nicio problemă. Tot ce trebuie să faci este să mănânci încet, pentru ca creierul să înregistreze satisfacția experienței și să-ți transmită când să te oprești. Procedând astfel, nu trebuie să-ți interzici niciun aliment.

Mănânci pe fond nervos? 6 soluții eficiente pentru a te vindeca de mâncatul în exces Foto: mayastepper/Instagram

3. Mănâncă doar alimente de calitate
Atunci când mănânci alimente foarte procesate sau de calitate inferioară, corpul tau sesizează lipsa nutrienților. Așa că nu face decât să-ți ceară, în continuare, alte alimente, sub formă de diverse pofte. Dacă mănânci sănătos și echilibrat, însă, vei depăși această problemă.

4. Fa mai multă mișcare
Atunci când ne simțim lipsiți de chef sau de inspirație, apelam deseori la mâncare pentru a umple un gol emoțional. În loc să te îngropi într-o farfurie cu paste sau o cutie cu înghețată, alege să faci o ora de yoga sau o plimbare lungă cu o prietenă.

Mănânci pe fond nervos? 6 soluții eficiente pentru a te vindeca de mâncatul în exces Foto: mayastepper/Instagram

5. Răsfață-te săptămânal
Găsește modalități de a te răsfăța și rezervă-ți întotdeauna timp pentru a-ți face aceste mici plăceri. Fie că este vorba despre un masaj corporal la un salon sau o manichiură pe care ți-o faci singură, fă măcar un lucru care să-ți producă plăcere. Stabilește-ți o întâlnire săptămânală cu tine însăți și nu o anula niciodată. Meriți!

6. Petrece mai mult timp în compania prietenilor și a familiei
În loc să ții pentru tine toate emoțiile, fie ele pozitive sau, mai rău, negative, și să le defulezi apoi răscolind frigiderul, împărtășește-ți sentimentele cu cei dragi. Timpul petrecut împreună te va ajuta să fii mai relaxat, ceea ce reduce simțitor șansele mâncatului compulsiv.

Mănânci pe fond nervos? 6 soluții eficiente pentru a te vindeca de mâncatul în exces Foto: mayastepper/Instagram

Tag: , , , ,