De ce nu visezi după ce fumezi iarbă

Pentru a înțelege mai bine ce se întâmplă, trebuie să înțelegi cum funcționează visele: "Somnul este împărțit în diferite stadii", după cum spune Dr. Elliott Lee de la Royal Sleep Disorders Clinic din Ottawa.

El spune că aceste stadii pot fi împărțite în două mari categorii - "Există somnul REM (Rapid Eye Movement sau în română MRO - Mișcarea Rapidă a Ochilor), numit și somnul visător și mai există somnul non-REM".

Foto ilustrativ
Foto ilustrativ

Non-Rem vine în 3 arome - N1 se întâmplă atunci când faci tranziția de la treaz la adormit, N2 se întâmplă atunci când faci tranziția de la un stadiu la altul, cum ar fi de la N1 la REM, iar N3 este cel mai reconfortant, atât fizic, cât și mental.

Deși REM este numit somnul visării, putem visa și atunci când avem parte de somnul non-REM. Însă, este foarte puțin probabil și la fel de puțin probabil este să ne amintim că am visat ceva.

Aproape 80% din vise se întâmplă în faza REM. Tot aici avem parte și de cele mai dubioase vise.

Foto ilustrativ
Foto ilustrativ

În non-REM, cel mai probabil visăm despre lucruri care se întâmplă zi de zi, însă în REM ai visele alea în care cineva vrea să te omoare, iar ție îți vine să țipi foarte tare și nu mai ai voce (par example) - sunt visele intens emoționale și colorate.

Revenind la marijuana, planta are un talent de a anihila aceste vise în mai multe moduri.

"Canabisul este o unealtă majoră în combaterea insomniei și te ajută atât să adormi, cât și să dormi", după cum spun Andrew Kuebbing și Felicia Carbajal, membri ai grupului californian care sprijină canabisul - My Health Freedom.

Iarba reduce timpul în care în mod normal ai adormi și te bagă direct în N3.

Nu se știe dacă pierderea viselor este periculoasă, deoarece nimeni nu știe încă rolul REM, spre deosebire de N3 - stadiu care ne ajută să ne revenim.

Dr. Lee spune că există mai multe teorii despre REM. Cea mai apropiată de adevăr, așa cum spune Lee, este teoria "dormi să uiți/dormi să-ți amintești". Somnul REM poate avea un rol în procesarea amintirilor emoționale.

Foto ilustrativ
Foto ilustrativ

Dacă trăiești ceva care te traumatizează, în creierul tău au loc două tipuri de amintiri - memoria declarativă și memoria emoțională.

Prima se referă la lucrurile specifice și concrete care s-au întâmplat - cine, ce, unde, cum și de ce. Memoria emoțională este exact cum sună - e despre cum te-ai simțit cât s-a întâmplat acel lucru.

La scurt timp după o traumă, cele două tipuri de memorii sunt amestecate. Nu-ți poți aminti detalii fără sentimente. Visele te ajută să separi emoțiile de evenimente și te ajută să treci dincolo de durere.

Dacă ți-e dor de vise, există o soluție:

"În clipa în care nu mai fumezi, începe o perioadă de "rebound" în care ai parte de un stadiu intens-REM. Procesul începe când ai avut perioade lungi fără somn-REM. Dacă cineva a fost treaz toată noaptea, indiferent de motiv, noaptea următoare el va recupera tot somnul pierdut".

Însă, dacă pierzi mult somn-Rem, așteaptă-te ca data viitoare când dormi clean să ai parte de o noapte dubioasă. Ah, Rebound-ul REM se întâmplă și după o noapte în care ai băut peste măsură. Creierul tău e la after-party și are nevoie de o pauză să-și pună toate stadiile la loc.

noizz.ro

Tag: